سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار خوب از سراسر وب برای شما

استفاده از کاتالوگ در قرن 16 و 17 میلادی در آمریکا رواج پیدا کرد. این ابزار در آن زمان چیزی بیشتر از تبلیغات انجام می‌داد و به صورت مستقیم روی افزایش فروش برندهای بزرگ و فروشگاه‌های کوچک تأثیر داشت. مردم با استفاده از کاتالوگ‌ها با محصولات برندها و مغازه‌ها آشنا می‌شدند؛ سپس نام محصولی که می‌خواستند را به همراه هزینه آن از طریق پست به محل فروشنده ارسال می‌کردند. فروشنده نیز محصول مورد نظر را برایشان ارسال می‌کرد. این شیوه از خرید در آمریکا رواج بسیاری داشت و کم‌کم در اروپا هم رایج شد. کار کاتالوگ هنوز هم همین است! این ابزار مخاطبان را با محصولات و خدمات شما آشنا می‌کند و آن‌ها از طریق روش‌های موجود، به شما سفارش می‌دهند. در این مقاله بررسی می‌کنیم کاتالوگ چیست و چطور روی برندینگ و تبلیغات برندها تأثیرگذار است.

در این مقاله اهمیت چاپ کاتالوگ را متوجه خواهید شد و می‌توانید از تأثیر این ابزار برای برندتان بهره ببرید. چاپ فرتاک ارائه‌دهنده خدمات طراحی، تولید محتوا و چاپ کاتالوگ است. این مجموعه سابقه چاپ انواع کاتالوگ برای کسب و کارهایی در حوزه‌های مختلف را دارد و می‌تواند چاپ کاتالوگ را با بهترین کیفیت به شما ارائه دهد.

برای ثبت سفارش و استعلام قیمت چاپ کاتالوگ تنها کافی است به سایت فرتاک مراجعه کنید یا با شماره 021-88400449 - 88400465 تماس بگیرید.

چاپ کاتالوگ

قیمت چاپ کاتالوگ

کاتالوگ یک دفترچه تبلیغاتی است که تعداد برگه‌‌های آن به تعداد محصولاتی که ثبت می‌شود، بستگی دارد. این ابزار برای اولین برای برای معرفی و فروش کتاب مورد استفاده قرار گرفت و کم‌کم کاربردهای آن بسط پیدا کرد. این ابزار با معرفی محصولات، ویژگی‌ها و کاربردهای آن به مشتریان، آن‌ها را برای خرید ترغیب می‌کند. به یاد داشته باشید که مشتری زمانی از شما خرید می‌کند که محصول مورد نیازش را موجود داشته باشید و این مسئله را به او اعلام کنید. در غیر این صورت، رقیب شما این کار را انجام می‌دهد و مشتری به سراغ او خواهد رفت. کاتالوگ اولین و مهم‌ترین ابزار تبلیغاتی است که لیستی از محصولات شما را در اختیار مشتریان احتمالی قرار می‌دهد.

کاتالوگ از گذشته تاکنون یک ابزار تبلیغاتی موثر بوده است و استفاده از آن در دوران بعد از جنگ جهانی اول و شروع سبک زندگی مدرن، به اوج خود رسید. در آن زمان چاپ به صورت دستی انجام می‌شد و هزینه بسیار زیادی هم داشت، اما چاپ کاتالوگ آنقدر روی افزایش فروش شرکت‌ها اثر گذاشته بود که اکثر آن‌ها هزینه بالای کاتالوگ را می‌پرداختند.

کاتالوگ‌ها را هم می‌توان بر اساس موضوع دسته‌بندی کرد و هم بر اساس فرم طراحی و چاپ آن‌ها. این دسته از محصولات با موضوع‌های هنری، تبلیغاتی، صنعتی و علمی چاپ می‌شوند و محتواهای متنوعی دارند. بعضی از کاتالوگ‌ها به صورت دفترچه با تعداد برگه‌های متفاوت چاپ می‌شوند. کاتالوگ‌های دو لت و سه لت، دفترچه‌ای نیستند و برای کسب و کارهایی کاربرد دارند که محصولاتشان محدودتر است و نیازی به دفترچه‌ ندارند. همچنین امکان سفارش نوع تک برگی کاتالوگ هم وجود دارد که در آن، محصولات و خدمات به خلاصه‌ترین شیوه ممکن معرفی می‌شوند.

تأثیر کاتالوگ‌ها باعث شده در سال‌های اخیر نمونه‌های دیجیتالی آن‌ها نیز طراحی شود و مورد استفاده قرار بگیرد. البته نمونه‌های دیجیتال به اندازه چاپ کاتالوگ موفق نبودند و هنوز هم مشتریان ترجیح‌ می‌دهند برای آشنایی با محصولات یک برند، دفترچه‌ای در دست بگیرند و آن را مطالعه کنند.

تاثیر چاپ کاتالوگ بر فروش

 

این ابزار تبلیغات و برندینگ برای موقعیت‌های مختلفی کاربرد دارد و هرجایی که مشتریان احتمالی هستند، باید وجود داشته باشد، از روی میز منشی شرکت گرفته تا روی کانتر نمایشگاه. این ابزار حتی برای کسب و کارهای کوچک و مغازه‌ها هم کاربردی است. وقتی یک مشتری وارد مغازه شما می‌شود،‌ احتمالا می‌توانید با او همراه شوید و در زمینه خرید راهنمایی‌اش کنید. اما وقتی چند مشتری به صورت همزمان در مغازه وجود دارد، احتمالا نمی‌توانید همزمان به همه آن‌ها بپردازید. از طرفی، مشتریان اطلاعاتی که به صورت شنیداری دریافت می‌کنند را بعد از مدت کوتاهی فراموش خواهند کرد و احتمالا نمی‌توانند بر این اساس خرید انجام دهند.

اگر به جای توضیحات شفاهی، یک کاتالوگ حاوی لیست محصولات و تمام اطلاعات مورد نیاز مشتری به او ارائه دهید، هم در زمان خودتان صرفه‌جویی خواهد شد و هم مشتری با تمرکز تصمیم می‌گیرد به چه محصولاتی نیاز دارد.

اگر مطمئن نیستید چاپ کاتالوگ برای موقعیت مورد نظر شما مناسب است یا خیر، می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان چاپ فرتاک استفاده کنید. با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید. کارشناسان فرتاک با توجه به انتظارات و کاربرد مورد نظر شما بهترین ابزار چاپی برندینگ و تبلیغات را به شما معرفی می‌کنند و خدمات طراحی و چاپ آن را به شما ارائه می‌دهند.

احتمالا می‌دانید که دنیای امروز از تبلیغات اشباع شده،‌ اما این بدان معنا نیست که شما نباید تبلیغ کنید یا تبلیغات دیگر تأثیرگذار نیستند. فقط باید به تکنیک‌ها و نکات ظریف توجه داشته باشید تا بتوانید تأثیر مورد نظرتان را روی ذهن مخاطبان ایجاد کنید. در حال حاضر روش‌های سنتی مثل چاپ کاتالوگ ساده یا تراکت پخش کردن دیگر پاسخگوی نیاز تبلیغاتی برندها نیست. در ادامه به چند تکنیک برای افزایش تأثیرگذاری کاتالوگ اشاره می‌کنیم.

  • برای کاتالوگ محتوا تولید کنید. در حال حاضر کاتالوگ‌هایی که فقط محصولات به همراه ویژگی‌ها در آن‌ها چاپ شده، برای مشتریان جذاب نیستند. بهتر است هنگام تدوین محتوا برای این ابزار تبلیغاتی از تبلیغ‌نویس‌ها و طراح‌های گرافیکی حرفه‌ای کمک بگیرید.
  • حتما روش‌های خرید محصول را در کاتالوگ درج کنید.
  • در کنار طراحی بصری و تولید محتوا، انتخاب عکس‌های کاتالوگ هم اهمیت بسیاری دارد. بهتر است از عکس‌های واقعی محصولات برای این ابزار استفاده کنید تا اعتماد مخاطبانتان جلب شود.
  • اگر استفاده از محصول شما شیوه خاصی دارد، آموزش استفاده از آن را در کاتالوگ ثبت کنید.
  • در کنار محصولات، اطلاعاتی هم درباره برندتان ارائه دهید. محل کارخانه یا مغازه و اطلاعات تماس را در کاتالوگ ثبت کنید. همچنین یک یا دو پاراگراف هم درباره برند و سوابقتان بنویسید.
  • اگر از ابزارهای دیگر هم در کنار چاپ کاتالوگ تبلیغاتی استفاده کنید، تأثیر آن را افزایش خواهید داد.
  • استفاده از کاغذهای مرغوب و تکنیک‌های چاپی مثل طلاکوب، کاتالوگ را لوکس‌تر جلوه می‌دهد و مشتریان احساس بهتری نسبت به برند و محصولات آن پیدا می‌کنند.

نمونه کاتالوگ چاپ شده

 

تا این بخش از مقاله متوجه شدید کاتالوگ چیست و چه اهمیتی دارد. هرچقدر چاپ کاتالوگ حرفه‌ای‌تر و باکیفیت‌تر باشد،‌ تأثیر آن روی ذهن مخاطب بیشتر خواهد بود و دوام بیشتری هم دارد. مجموعه فرتاک خدمات چاپ کاتالوگ در تهران ارائه می‌دهد و امکان ارسال سفارش به سایر شهرها را نیز دارد. کاتالوگ‌های فرتاک به صورت تک‌برگی، دو لت، سه لت و دفترچه‌ای چاپ می‌شوند. فرتاک از بهترین کاغذهای تحریر و گلاسه برای محصولات استفاده می‌کند و امکان اعمال تکنیک‌های چاپی مثل طلاکوبی یا نقره کوبی روی جلد، برجسته‌سازی و uv موضعی را نیز دارد.

برای ثبت سفارش چاپ کاتالوگ، وارد سایت شوید و روی نوع کاتالوگ مورد نظرتان کلیک کنید. بعد از مشخص کردن ویژگی‌هایی چون سایز، تیراژ و نوع کاغذ، می‌توانید قیمت را استعلام بگیرید و پیش‌فاکتور دریافت کنید. بعد از صدور پیش‌فاکتور، کارشناسان فرتاک با شما تماس می‌گیرند تا هماهنگی‌های لازم برای ثبت و آماده‌سازی سفارش انجام شود.