سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بنر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بنرها یک ابزار مناسب برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی هستند. البته نوع آنلاین بنر هم در فضای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از بنر می‌توانید رویدادها و اطلاعیه‌های مهم را اطلاع‌رسانی کنید، به دیگران برای وقایع مختلف تبریک یا تسلیت بگویید یا محصول و خدماتی را در یک موقعیت خاص تبلیغ کنید. در این گزارش به‌صورت کامل بررسی می‌کنیم بنر چیست، چه کاربردهایی دارد و در چه موقعیت‌هایی باید چاپ بنر را سفارش دهید. خبرنگاران وب‌سایت دانا همچنین بررسی‌هایی درباره مراکز مختلف چاپ بنر انجام داده‌اند و چاپخانه فرتاک را به‌عنوان بهترین چاپخانه تخصصی در تهران معرفی می‌کنند.

بنر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

بنر چیست؟

بنر صفحه‌ای است که معمولا به شکل مستطیل با طول و عرض‌های مختلف برش می‌خورد و روی آن محتوایی چاپ می‌شود. محتوای روی بنرها معمولا شامل عکس، متن و طرح‌های گرافیکی است و با اهداف مختلف چاپ می‌شود. اطلاعیه‌ها یا تبلیغات بنری معمولا در محل رفت‌وآمد مخاطبان نصب می‌شود. این محصولات هم به‌صورت دیواری قابل چاپ هستند و هم می‌توانند پایه‌دار باشند. بنرها از جنس‌های مختلفی هستند و در سایزهای گوناگون چاپ می‌شوند. در قسمت‌های بعدی توضیحات بیشتری درباره انواع و کاربردهای این محصولات ارائه می‌دهیم.

انواع بنر

بنرها در انواع مختلفی چاپ می‌شوند. در ادامه دسته‌بندی‌های مختلف بنرها را بررسی می‌کنیم و توضیحاتی درباره هرکدام از آن‌ها ارائه می‌دهیم.

بنر دیواری یا استند

بنرها یا روی دیوار نصب می‌شوند یا پایه دارند. در چهار طرف بنرهای دیواری، سوراخ‌هایی تعبیه می‌شود تا طناب از آن‌ها عبور کند و امکان نصب آن‌ها با میخ وجود داشته باشد. این بنرها همچنین می‌توانند به‌صورت آویز بر سر در فضاهای مختلف قرار بگیرند.

بنرهای پایه‌دار، خودشان به دو دسته تقسیم می‌شوند. گاهی اوقات مشتریان بنرهای چاپ شده را روی پایه‌های از پیش آماده نصب می‌کنند. به‌عنوان مثال تابلوهای تبلیغاتی میان بلوارها یا کنار خیابان‌ها یا پل‌های هوایی‌ را برای نصب بنر رزرو می‌کنند. در این صورت اندازه بنر باید با اندازه پایه‌های رزروشده متناسب باشد. دومین نوع بنرهای پایه‌دار با نام استند شناخته می‌شوند. استندها پایه‌هایی جمع‌شونده دارند که بنر را در هر فضاهایی نگه می‌دارند. پایه‌ها در اندازه استاندارد تولید می‌شوند؛ بنابراین اگر یک‌بار استند تبلیغاتی سفارش داده‌اید، در دفعات بعدی می‌توانید فقط بنر سفارش دهید و آن را روی همان پایه نصب کنید.

انواع بنر بر اساس جنس

بنرها از جنس‌های مختلفی هستند که در ادامه آن‌ها را نام می‌بریم:

  • پلاستیک

  • وینیل

  • پی‌وی‌سی

  • فابریک (پارچه‌ای)

  • کاغذ

 

بنرهای کاغذی دوام زیادی ندارند و بعد از مدت کوتاهی آسیب می‌بینند. به همین دلیل کم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنرهای فابریک هم بخاطر اینکه امکان اجرای طرح‌های متنوع روی آن‌ها وجود ندارد، کم‌طرفدار هستند. جنس وینیل و پی‌وی‌سی بهترین انتخاب برای چاپ انواع بنر تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی است.

انواع سایز بنر

بنرها در سایزهای مختلف چاپ می‌شوند. امکان سفارش با عرض نیم تا 3.2 متر وجود دارد. طول بنر نیز می‌تواند از نیم متر تا 50 متر متغیر باشد. بنرهایی که طول زیادی دارند،‌ یا با یک طرح تکرارشونده چاپ می‌شوند یا برای هر بخش از آن‌ها یک طرح متفاوت در نظر گرفته می‌شود.

بنر چه کاربردهایی دارد؟

بنرها هم برای کاربردهای تجاری و تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و هم برای کاربردهای غیرتجاری و اطلاع‌رسانی. در ادامه لیستی از متداول‌ترین کاربردهای این ابزارها را ارائه می‌دهیم:

  • در نمایشگاه‌ها کسب‌وکارها برای معرفی بهتر محصولات و خدماتشان از بنر استفاده می‌کنند. بنرهای نمایشگاهی برای طراحی دکوراسیون غرفه نیز کاربرد دارند. در نمایشگاه هم می‌توانید از بنرهای دیواری استفاده کنید و هم بنرهای پایه‌دار.

  • بنرهای مناسبتی برای مناسبت‌هایی مثل تسلیت برای از دست دادن یک عزیز، تبریک برای قبولی دانشگاه یا برنده شدن در مسابقات علمی و ورزشی،‌ زیارت قبولی و مواردی از این قبیل کاربرد دارند.

  • بنرهای تبلیغاتی در فضاهای مختلفی که محل رفت‌وآمد مشتریان کسب‌وکارهاست نصب می‌شوند. البته این بنرها معمولا پایه‌دار هستند و به‌صورت استند در فضاهای مختلف قرار می‌گیرند. محتوای این بنرها هم می‌تواند تبلیغات و معرفی برند باشد و هم معرفی محصولات مختلف.

  • بنرها برای اطلاع‌رسانی کلی هم کاربرد دارند؛ اطلاع‌رسانی درباره جابه‌جایی، تغییر ساعت کار یا تعطیلی محل به‌دلایل مختلف از جمله مواردی است که با بنر به مراجعان اطلاع داده می‌شود.

  • بعضی از کسب‌وکارها برای اطلاعیه استخدامی هم از بنر استفاده می‌کنند. البته این شیوه دیگر چندان متداول نیست و آگهی‌های دیجیتال کاربرد بیشتری دارند.

  • در موقعیت‌های خاصی مثل انتخابات، افراد از بنر برای معرفی خودشان استفاده می‌کنند.

  • فضاهایی مثل مساجد و مدارس نیز از برند هم برای زیباسازی فضا و هم برای فرهنگ‌سازی و نمایش شعارهای مهم به دانش‌آموزان و اهالی مسجد استفاده می‌کنند.

بنر چه کاربردهایی دارد؟

قیمت چاپ بنر

قیمت چاپ بنر به معیارهای زیر بستگی دارد:

  • هزینه طراحی

  • ابعاد بنر

  • جنس بنر

  • تعداد رنگ‌های به‌کاررفته در طراحی بنر

برای بررسی دقیق قیمت چاپ بنر 1403 به سایت فرتاک مراجعه کنید. در این وب‌سایت ابزار محاسبه آنلاین قیمت وجود دارد. در این ابزار شما ابعاد و تعداد بنرهای مورد نیازتان را وارد می‌کنید و می‌توانید هزینه سفارش خود را به‌صورت اینترنتی استعلام بگیرید.

بهترین مرکز سفارش چاپ بنر

برای سفارش چاپ بنر ابتدا باید هدف خود از چاپ این محصول را مشخص کنید و سپس طراحی انجام دهید. برای طراحی بنر هم می‌توانید از طرح‌ها و قالب‌های آماده استفاده کنید و هم می‌تواند طراحی اختصاصی خودتان را داشته باشید. اگر هدفتان اطلاع‌رسانی یا تبریک و تسلیت است، استفاده از قالب‌های آماده هزینه‌هایتان را تاحد زیادی کاهش می‌دهد؛ اما اگر بنر تبلیغاتی چاپ می‌کنید، به تأثیرگذاری بالا روی ذهن مخاطب نیاز خواهید داشت. بنابراین باید طرحی خلاقانه و حرفه‌ای برای بنر سفارش دهید.

بعد از مشخص کردن ابعاد و تعداد بنرهای مورد نیاز باید چاپخانه مناسب برای سفارش را انتخاب کنید. طبق بررسی‌های خبرنگاران دانا، چاپ فرتاک بهترین چاپخانه تهران است که به‌صورت تخصصی در زمینه چاپ بنر فعالیت می‌کند. فرتاک خدمات چاپ انواع بنر را به‌صورت خرد و عمده ارائه می‌دهد. این مجموعه سفارشات چاپ بنر را در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده می‌کند و امکان ثبت سفارش فوری را نیز دارد. برای مشاهده نمونه‌کارهای چاپ بنر فرتاک و ثبت سفارش به سایت مجموعه مراجعه کنید.

 

بهترین مرکز سفارش چاپ بنر

سوالات متداول

  • قیمت چاپ بنر چقدر است؟

قیمت چاپ بنر به معیارهای مختلفی از جمله اندازه، جنس و طرح بنر بستگی دارد. در سایت فرتاک می‌توانید نرخ روز بنر را بررسی کنید و سفارش دهید.

  • آیا فرتاک خدمات چاپ بنر فوری در تهران را ارائه می‌دهد؟

بله. فرتاک سفارشات فوری چاپ بنر را در اولویت قرار می‌دهد و طی 48 ساعت کاری آن را آماده می‌کند.

  • از کجا چاپ بنر ارزان سفارش دهیم؟

چاپ فرتاک خدمات چاپ بنر ارزان را ارائه می‌دهد و بنرهایی متناسب با بودجه مشتری چاپ می‌کند. این مجموعه همچنین با تأمین مواد اولیه به‌صورت عمده، هزینه تمام‌شده چاپ را کاهش می‌دهد تا بتواند محصولات با بهترین قیمت به مشتریان خود ارائه کند.